Frequently Asked Questions
* Finns det en logg jag kan följa?
Svar: Varje gång en händelse sker registreras detta i en logg.
Svar: Absolut, under fliken redigera kan du välja att spara logginformationen.
* Programmet ber mig att registrera om programvaran, hur gör jag?
Svar: Kontakta DataPartners support via support@dpab.se, där får du instruktioner om hur du går vidare.
* Jag vill ha flera företag kopplade, funkar det?
Svar: Ja, kontakta din säljare på DataPartner för med information.
* Hur lång tid tar det för banken att ge svar på mina filer?
Svar: Det kan ta från en bankdag till fem bankdagar. För mer exakt svar ber vi er kontakta Bankgirocentralen (BGC).
* Om jag får felkod: täckning saknas på kontot. Vad gör jag?
Svar: Beroende på vad ni har ställt in kommer banken prova det antalet dragningar ni har angivit. Efter den sista angivna dragningen upphör försöken, ni får då kontakta kunden och meddela. Kunden får därefter betala fakturan manuellt.
* Jag känner att jag hade behövt en utbildning i Visma och hanteringen av fakturor, vad gör jag?
Svar: Du kan alltid anlita en Visma konsult genom DataPartner för en förmånlig kostnad, kontakta support@dpab.se
Är ni flera på samma företag som behöver en "brush-up" i Visma skräddarsyr vi utbildningar för just era behov. Kontakta oss för upplägg och pris info@dpab.se
* Vad kostar en utbildning utöver den som ingår vid installation?
Svar: En utbildning debiteras enligt timtaxa. Se avtalsvillkoren. Kontakta oss för mer detaljer om utbildning och pris info@dpab.se
* Kan jag skapa fakturor som sträcker sig längre än 12 månader för Autogiro-dragningar?
Svar: Du kan skapa hur lång period du vill. Ni avgör själva vad som fungerar och känns säkrast.
* Kan jag köra kreditfakturor genom Autogiroprogrammet?
Svar: Ja, skapa först en kreditfaktura i Visma Administration som sedan körs genom Autogiroprogrammet, ladda upp till banken och pengarna återbetalas till kund.