Om ni fick problemet i samband med uppdatering till Visma 2019.1/2020.0 så prova att installera senaste versionen av Autogiro som finns att hämta här:
Registreringsuppgifter om det skulle behövas efter ominstallation:
OrgNr:
Företag:
Nyckel:
_______________________________________________________________________
Hej,
Uppdatera till senaste versionen av Autogiro innan ni uppdaterar till Visma Administration/Förening versioner 2019.1/2019.21/2019.3
Den finns att hämta här:
Registreringsuppgifter om det skulle behövas efter ominstallation:
OrgNr:
Företag:
Nyckel:
_______________________________________________________________________
Hej,
Har ni nyligen uppdaterat till Visma Administration/Förening versioner 2019.1/2019.21/2019.3?
Prova då att uppdatera till senaste versionen av ExcelImExport.
Den finns att hämta här:
https://download.dpab.se/registerva/
Registreringsuppgifter om det skulle behövas efter ominstallation:
OrgNr:
Företag:
Nyckel:
_______________________________________________________________________
Hej,
Vid uppdatering till 2019.1/2019.2 ändrar Visma sättet att ansluta till Visma databas.
Om du startar en Teamviewer på datorn där Visma/XMLImExp är installerat och skickar mig ID + lösen så kollar jag på det.
Länk till Teamviewer finns i min sign.
Skickar en liten beskrivning, återkom om du behöver mer hjälp!
Kopiera nedanstående mappar ifrån den gamla/nuvarande datorn:
"C:\ProgramData\DataPartner\AutoGiro"
"C:\Program Files (x86)\DataPartner\AutoGiro"
till motsvarande mappar på den nya datorn.
Laddar ner senaste versionen av Autogiro som du hittar här:
download.dpab.se/autogiro
Kör igenom installationsprogrammet, hoppa över registreringsdelen.
Starta programmet Autogiro. Registrera med nedanstående uppgifter under Hjälp.
Orgnr:
Företag:
Internetnyckel:
Stäng Autogiro och starta det sedan igen. Kontrollera att alla inställningar följt med under meny Alternativ/Inställningar