Inloggning misslyckades (Felkod 676)
Felet uppstår när behörighetskontroll aktiverats för första gången i Visma eller när en ny användare har skapats. För att användaren skall aktiveras i Visma behöver du först logga in med användaren en gång i Visma Administration.
Sökvägen till företaget i Visma saknas eller är felaktig.
Kan uppstå när aktuellt företag har flyttats till en annan mapp eller server. T ex om man läser in en backup till ett nytt företag i Visma eller att man byter server.
Därefter trycker man på knappen enligt bilden nedan “Systeminfo…”, för att sedan kopiera värdet i fältet “Sökväg företag:”
Klistra nu in det kopierade värdet för sökvägen till företag du precis tagit ifrån Visma Administration under programmets inställningar. Fyll i användarnamn och lösenord till den användare ni använder för era integrationer eller dina egna användaruppgifter. Avsluta med att trycka på knappen “OK” i nedre högra hörnet.
Sökvägen till Visma Administrations gemensamma filer verkar inte finnas
När sökvägen är felaktigt eller saknas finns där ett par enkla steg för att åtgärda problemet. Enklast är att man i sitt Visma Administration navigerar till hjälp och trycker på knappen “Om Visma Administration”
Därefter trycker man på knappen enligt bilden nedan “Systeminfo…”, för att sedan kopiera värdet i fältet “Sökväg gemensamma filer:”
Klistra nu in det kopiera värdet för sökvägen till gemensamma filer du precis tagit ifrån Visma Administration under programmets inställningar. Avsluta med att trycka på knappen “OK” i nedre högra hörnet.