Hur aktiverar jag en kund i webshopen?

Så snart synkroniseringen med Visma startar blir kundkontakter som tillhör kunden aktiva. Kunderna bör informeras om att de kan få tillgång till webbutiken genom att gå till inloggningssidan och välja 'glömt lösenord' för att få ett nytt lösenord.


Kan jag skicka ut en inbjudan till webshopen?

Ja, om du har gjort alla nödvändiga inställningar och ändringar kan du skicka en inbjudan till kunderna.


Får kunden sina priser synliga när hen loggar in efter att ha kopplats till en specifik prislista?

Ja, kunden ser sina priser baserade på den kopplade prislistan.


Vad händer med artiklar som saknar pris? Blir det då "pris på förfrågan"?

Produkter utan pris visas inte i webbutiken. Visningen av produkter beror på kundens inställningar och den prislista kunden är kopplad till. Olika produkter kan också ha olika priser beroende på om kunden omfattas av kundrabattbrev.


Hur fungerar betalningsmetoder, exempelvis faktura, Klarna eller Nets?

I B2B-versionen är faktura den enda tillgängliga betalningsmetoden. I B2C-versionen finns Klarna som betalningsalternativ.


Hur får jag ordern i Visma? Synkas det automatiskt eller krävs manuell hantering?

Ordern skickas automatiskt till Visma. Förutom den automatiska synkningen får administratören ett e-postmeddelande med orderinformationen för att säkerställa att ordern kan registreras, även om Visma inte automatiskt hämtar den.



Får kunden en orderbekräftelse automatiskt?

Ja, det finns en funktion på dashboarden som kan aktiveras för att även kunden ska få en orderbekräftelse automatiskt.


Byta lösen - Kund för inget bekräftelsemail om att byta lösen.

Se till att kunden använder samma e-post adress som är inlagt på kundkortet i Visma